Egyes típus

Énképük – "Értelmes, mértékletes, jó, erkölcsös, körültekintő, józan, objektív, észszerű vagyok"

Jellemzőjük – Etikusak, lelkiismeretesek, szervezettek, rendszeretők igényesek, azonban túlzottan kritikussá és perfekcionistává is válhatnak

Fővágyuk – Az integritás, a teljesség, az egység elérése

Főfélelmük – Hogy rosszak, romlottak, hibásak

Problémáik – Az elfojtott haraggal és türelmetlenséggel vannak, dühük önmaguk ellen irányul, elfojtásban, passzivitásban nyilvánul meg

Fővágyuk elérése – Belső késztetéseik elfojtásával akarják elérni azokat

Azonosulásuk – Felettesénjükkel, élmények, dolgok értékelésének képességével, az „Én tudom” életérzésével

Felettesénjük üzenete – „Akkor vagy jó, ha azt teszed, ami helyes”

Megküzdési stratégiájuk – A tökéletes teljesítmény és a tökéletes viselkedés

Társadalmi szerepük – „A pedagógus”

Fővágyuk torzulása – Amikor az integritás utáni vágy, kritikus tökéletességre törekvéssé válik

Főbűnük – A harag elfojtása, amely aztán sértettséghez, frusztráltsághoz, önmagukkal és a világgal szembeni állandó elégedetlenséghez vezethet

Társas reakciójuk, egy emberekkel teli szobába lépve – „Itt minden olyan rendetlen és szervezetlen, ha én irányítanék biztosan nem volna ilyen zűrzavar”

Emberi kapcsolataik alapja – Tekintélyszeméllyé válva, nélkülözhetetlenné teszik magukat

Vágyaik elérése – Tökéletes teljesítményükkel, kiérdemlik azokat

Nehézségek elkerülése – Céljaik érdekében együttműködők, a szabályokat tökéletesen betartják

Problémák kezelése – Problémáikat logikus úton, érzelmeik leválasztásával kezelik 

Veszteségek elhárítása – Érzéseiket elfojtással, tagadással kezelik, kompetenciájukat korrektségükkel és szervezettségükkel hangsúlyozzák