Ötös típus

Énképük – „Lényeglátó, eszes, kíváncsi, önálló, éles elméjű, szokatlan éber, objektív vagyok”

Jellemzőjük – Mérhetetlen tudásvággyal bírnak, tudni akarják, miért vannak úgy a dolgok, ahogy vannak, megfigyelnek, töprengenek, komplex elméleteket dolgoznak ki, eseteként a valóságtól is elszakadnak

Fővágyuk – Legerőteljesebb vágyuk, hogy kompetensek legyenek

Főfélelmük – Hogy haszontalanok, tehetetlenek, hozzá nem értők 

Problémáik – Tipikus problémáik az elszigetelődéssel, a különcséggel és a nihilizmussal kapcsolatosak

Fővágyuk elérése – Maguk akarnak kitalálni mindent, mert nem hiszik, hogy kaphatnak ehhez segítséget

Azonosulásuk – Hogy ők a világnak külső megfigyelői, nem pedig részesei

Felettesénjük üzenete – „Akkor vagy jó, ha tökéletesen elsajátítottál valamit”    

Megküzdési stratégiájuk – Távol tartják magukat mindenkitől, tudásuk biztonságába menekülve

Társadalmi szerepük – „A szakértő”

Fővágyuk torzulása – Amikor a kompetencia utáni vágy, haszontalan specializációvá, elkülönüléssé válik

Főbűnük  A fösvénység, ők erejükre, energiáikra fösvények, mivel úgy érzik a többi emberrel való intenzív kapcsolódás, teljesen kimeríti belső erőforrásaikat

Társas reakciójuk, egy emberekkel teli szobába lépve – „Semmi közöm ahhoz, ami itt folyik, én nem illek ide” Többnyire a pálya szélén maradnak, és csak kivételes esetekben vegyülnek a tömeggel

Emberi kapcsolataik alapja – Tartózkodóak, közömbösek, elkülönülnek mindenkitől

Vágyaik elérése – Visszahúzódnak összetett, logikus világukba, vágyaikat távolságtartással és szükségleteik csökkentésével érik el

Nehézségek elkerülése – Még céljaik érdekében sem hajlandók együttműködőnek mutatkozni, a szabályokkal szemben elutasítók, szeretnek a szabályokon kívül tevékenykedni

Problémák kezelése – Problémáikat logikus úton, érzelmeik leválasztásával kezelik 

Veszteségek elhárítása – Érzéseiket lehasítással, elvonatkoztatással kezelik, kompetenciájukat szakértelmükkel és tájékozottságukkal hangsúlyozzák